היתרי פליטה
בשנת 2008 חוקק חוק אוויר נקי, לפיו על כל מקור פליטה להחזיק בהיתר פליטה – אישור מטעם המשרד להגנת הסביבה, התקף לתקופה של 7 שנים.
הכנת הבקשה לקבלת היתר פליטה, חידוש היתר פליטה או שינוי בהיתר הפליטה כוללת מספר שלבים, וביניהם:
- בחינת תדירות דיגום ריכוזי המזהמים הנפלטים לאוויר ותדירות הניטור הרציף באתר.
- בחינת הפתרונות המותאמים המוכוונים, הנשענים על הקריטריונים ההנדסיים שנקבעו על ידי האיחוד האירופאי לתחום הפעילות הרלוונטי (BREF) ועליהם נסמך חוק אוויר נקי.
- בחינת האפשרות למניעת פליטה במקור של מקורות פליטה, לצורך חיסכון בהקמה של מתקנים לטיפול קצה או חיסכון בעלויות התפעול של מערכות הטיפול במקורות הפליטה.
- תכנון פתרונות הנדסיים וכימיים המתאימים לבעיות שאותרו באופן אופטימלי ובעלות מינימלית ככל הניתן.
- הכנת בקשות לפטורים או להקלות, היכן שניתן.
- התאמה לדירקטיבות ה- IED וה- IPPC.
- מציאת דרכים ופתרונות לחיסכון באנרגיה.
- שימוש במודלים ממוחשבים בהתאם לנדרש.
כחלק מהתהליך מציעה חברת טארדיס ביצוע והשלמת דיווח PRTR (פליטות והעברות לסביבה) שנתי בהתאם לחוק מרשם פליטות והעברות לסביבה, התשע"ב-2012. הדיווח כולל, בין היתר, ביצוע חישובים של כמויות הפליטות השונות של האתר (לאוויר, לשפכים, למים ולקרקע), השוואת כמויות המזהמים הנפלטים לערכי הסף הנדרשים בדיווח ומילוי הנתונים לדיווח במערכת של המשרד להגנת הסביבה.
מוזמנים ליצור קשר
מעוניינים במידע נוסף? צריכים עזרה במציאת פתרונות עבור הפרויקט שלכם? משרדנו מציע מגוון שירותים מקצועיים בתחומי איכות הסביבה, הקיימות והאיכות. נשמח לבחון את הצרכים שלכם ולספק מידע והמלצות להמשך התהליך.
לפרטים צרו קשר בטופס שלפניכם או צרו קשר עם משרדנו במספר 052-3678355 או במייל office@tardis.co.il